Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat.
Prodlužejeme otevírací dobu až do Vánoc!!! Pondělí - Pátek: 10 - 18 hodin, Sobota 9 - 15 hodin a Neděle 9 - 12 hodin.
OTEVÍRACÍ DOBA:
ZÁŘÍ - LISTOPAD
Pondělí - Pátek: 10 - 18 hod
Sobota: 9 - 12 hod.
Neděle: Zavřeno
PROSINEC
Pondělí - Pátek: 10 - 18 hod
Sobota: 9 - 15 hod
Neděle: 9 - 12 hod
Otevírací doba v době vánočních svátků bude upřesněna na úvodní straně.
LEDEN - ÚNOR
Pondělí - Pátek: 10 - 18 hod
Sobota: 9 - 12 hod
Neděle: Zavřeno
BŘEZEN
Sklad uzavřen, provoz E-shopu nepřerušen. Možný osobní odběr pouze po tel. domluvě (775 02 70 95).
DUBEN - SRPEN
Sklad otevřen pouze po telefonické domluvě ( 775 02 70 95 ), provoz E-shopu nepřerušen.
Při změně otevírací doby jednotlivých dnů vás upozorníme na úvodní straně nejméně týden dopředu.
Otevírací dobu svátků a prázdnin najdete na úvodní straně minimálně týden předem
V posledních letech se z přilby z čistě ochranných pomůcek vyvinuly v módní kus výbavy, tedy nejenom praktický, ale i nápaditý a hezký. Přilbu ale také můžeme brát spíše jako šikovnou multifunkční pomůcku bez toho, aby nám implikovala nebezpečí a zranění. Chrání proti chladu, dobře se v ní převážejí brýle, nenavlhne a neproprší, ochrání proti větvi nebo kotvě vleku. Čeho si tedy kromě designu při výběru přilby všímat?
S tím, jak se rozšiřují možnosti individualizace pomocí utahovacích pásků okolo hlavy, roste i nebezpečí volby helmy špatně padnoucí. Nezapomeňte tedy na klasickou poučku – vybírat takovou, aby seděla bez padání do očí i bez zapnutí pásku. Helma přesně sedící na hlavě je něco jako přesně padnoucí bota. I botu příliš velkou můžete zkoušet vycpat, ale nikdy to nebude ono. Stahovací pásek tedy ano ale vždy na padnoucí přilbě, nikdy by neměl suplovat přesné usazení.
Rovněž nepodceňte vyzkoušení helmy s brýlemi a naopak. Dnes je většina brýlí tzv. helmet compatible, ale ani nákup brýlí a přilby od jedné značky nezaručí, že zrovna na vaší hlavě spolu sedět budou. Navíc máte-li jeden kus výbavy starší a dokupujete nový, nemusí být shoda ani v případě jednoho výrobce samozřejmostí.
Vhodný není ani velký prostor mezi horní hranou brýlí a helmou (nápor chladu na čelo lze řešit kuklou do helmy), ani prostor žádný (ucpává se ventilace na vršku rámečku a krycí molitan může nasávat vlhkost ze sněhu). Správně kompatibilní brýle mají pruženku („gumu“) připevněnou na brýlích hodně vepředu, aby dobře kopírovala tvar helmy. U některých brýlí je dobré zkontrolovat, zda vám rozpínací/nastavovací přezka pruženky nekoliduje s klipem v zadní části brýlí.
Původní „plné“ (tzv. full-shell) helmy se skořepinou překrývající uši značně ustoupily. Zdá se, že si ponechávají sportovní až závodnický image, podporovaný samozřejmě sportovci se sjezdaři v čele. Mnohem větší oblibě – nejen u freeskierů a snowboardistů, ale i u běžných lyžařů – se těší modely s odnímatelnými měkkými kryty uší, tzv. half-shell. Většinou se prodávají modely zhotovené spečením vnitřní vrstvy s vnější skořepinou, tzv. inmold procesem. Jsou o něco lehčí než převážně sendvičové helmy plné. Paradoxně jsou vývojově starší sendviče o něco dokonalejší: jednak v průměru mívají o trochu větší tuhost a odolnost (nemusí ale být vždy pravidlem, záleží i na materiálu vnějšího skeletu i na tloušťce vrstev), jednak jsou koncipované tak, aby vnitřní vrstva sílu menšího nárazu pohltila bez následků pro integritu helmy. Kdežto u inmoldových se síla rozkládá v nastříkané hmotě EPS, která slouží vlastně jednorázově. Ještě novější variantou jsou přilby s dvojí certifikací pro lyžování a lezení - ty jsou jednoznačně nejlehčí, ale bývá to na úkor zateplení.
Prodejci přileb i lékaři tvrdí, že důležitým faktorem pro ochranu hlavy – konkrétně mozku – je umožnit hlavě po nárazu rotaci uvnitř přilby, čímž odfiltrovat určitou ne nevýznamnou část energie nárazu. Tento princip začal před lety řešit systém MIPS, který světlo světa spatřil už roce 1996. Jeho princip je založen na kluzné vrstvě pod výstelkou přilby, jež rotaci mezi skořepinou a výstelkou přilby umožní. MIPS integrovala so svých přileb většina předních výrobců včetně značky POC. Zimou 17/18 počínaje ale POC představil vlastní systém řešící tentýž problém. Jmenuje se Spin a rotaci zajišťují gelové body propojující skořepinu s výstelkou. Jedná se přesně o tekutý silikon, který umí „uhýbat“ do všech směrů v dostatečném rozsahu.
Celoskořepinové helmy: Helmy vyrobené z jednoho kusu skořepiny, který chrání i uši. Tento druh konstrukce je používán u závodních helem. Výhoda těchto helem je větší bezpečnost, ale na druhou stranu jsou těžší.
Poloskořepinové: Jsou nejčastěji zastoupeným druhem lyžařských helem na trhu. Tyto helmy mají textilní ušnice, díky čemuž jsou lehčí a pohodlnější než celoskořepinové helmy.
Helmy se štítem: Jsou helmy které mají integrovaný plexi štít, který plně nahrazuje lyžařské brýle. Tyto přilby jsou sice dražší než klasické, ale odpadá starost o brýle. Hodně je ocení i lidé s dioptrickými brýlemi. Štít je možné v případě poškrábání dokoupit a vyměnit.
Komentáře
Diskuze je prázdná.